Strona 93 z 127

Re: Uwagi dotyczące serwisu i forum.

: 15 stycznia 2014, 10:27
autor: sindar
Te od 13 stycznia to chyba 10 godzin, a pare dni wczesniej mechanizm dodawal wpis jako nowy komentarz co 24 godziny, bo to zadzialalo w moim przypadku w Better Call Saul.

Re: Uwagi dotyczące serwisu i forum.

: 15 stycznia 2014, 12:23
autor: joana
Chciałam powrócić do tematu grupowania i przenoszenia wątków, bo do czasu poczynienia konkretnych ustaleń, wstrzymałam się z ta robotą, ale parę uwag
1. Postulowane zostawianie cieni jakiegoś serialu w kilku kategoriach tematycznych, powoduje, że nowy komentarz dodany pod tematem serialu skutkuje pojawieniem się tego serialu w pozycji "O serialach" na stronie głównej - np. 2 razy, tj. tyle razy ile cieni ma serial.
2. W przypadku niektórych wątków seriali, nie ma możliwości ustawienia kategorii (na antenie, zakończony itp).
Zauważyłam to przy serialach aktywnych, w kategorii np. paranormal., a także tam, gdzie wątek zaczyna się od ankiety.
3. Co dalej z "brytyjczykami"?
Jestem za oddzielną kategorią seriali nieamerykańskich, bo mają swój styl, często są produkcjami krótkimi, w pewnym stopniu unikatowymi i nasze forum traktowało je jakoś szczególnie, może z racji zgromadzenia się na nim paru osób o gustach "europejskich". No, to wolałabym te nieamerykany, w ramach kategorii non us, podzielić na podkategorie tematyczne, zamiast wrzucać do jednego worka z produktami US.

Re: Uwagi dotyczące serwisu i forum.

: 15 stycznia 2014, 13:27
autor: sindar
1. Ja bym jednak cieni nie zostawial. Wg roznych kategorii seriale mozna sobie sortowac na liscie seriali. Wpis na forum powinien byc jeden.
3. X-asd sugerowal, by w sprawach spornych zrobic ankiete i glosowanie (i przy okazji sprawdzic uprawnienia moderatora w tym kierunku). Przyznam, ze na razie sie tym nie zajalem i raczej dzis tez tego nie zrobie.
Natomiast co do seriali brytyjskich nie zmieniam zdania, ze jest z nimi miszmasz szczegolnie w kategorii zakonczone (najbardziej liczna kategoria) i mozna takie seriale (brytyjskie, kanadyjskie...) nadal znalezc w innych miejscach.

-- 15.01.2014 14:27 --

Ma ktos pomysl jak skategoryzowac serial Duck Dynasty? http://seriale-asd.com/viewtopic.php?f= ... ead#unread

Na forum jest opisane jako "Akcja", aczkolwiek W imdb jest skwalifikowane jako Reality TV, wiec chyba najlepiej pasuje mi do "Animowane oraz Dokumentalne"?

Re: Uwagi dotyczące serwisu i forum.

: 15 stycznia 2014, 19:10
autor: joana
Ad. dodawania się postów.

Minęły 24 godziny, dodałam nowe foto do Quizu i znowu wpisy się zbiły,
a fakt, że coś dopisałam nie jest widoczny na głównej. :(

Re: Uwagi dotyczące serwisu i forum.

: 16 stycznia 2014, 21:33
autor: sindar
widac ten limit ustawia sie bardziej szczegolowo... szefostwo sie musi wypowiedziec...
a tymczasem quiz podbilem :)

-- 16.01.2014 22:33 --

otwierdzam, ze limit jednak nie dziala. Dodalem do strego watku Dextera info o potencjalnym spinoffie - dopisalo sie do mojej wypowiedzi sprzed miesiecy...

Re: Uwagi dotyczące serwisu i forum.

: 17 stycznia 2014, 09:17
autor: asd
No to teraz sprawdźcie - powinno już być wszędzie 10h

Re: Uwagi dotyczące serwisu i forum.

: 17 stycznia 2014, 09:39
autor: joana
Zadziałało :)
Sprawdziłam w Quizach.

Re: Uwagi dotyczące serwisu i forum.

: 17 stycznia 2014, 19:43
autor: sindar
Nie wiem co sie stalo, ale dodawalem Wayward Pines do bazy przy uzyciu formularza, ale serial ten sie na liscie seriali nie pojawil.
Czyzby niewidzialna reka szefa zadzialala? ;)

Re: Uwagi dotyczące serwisu i forum.

: 17 stycznia 2014, 20:21
autor: asd
Poniższy tekst napisałem tutaj: http://seriale-asd.com/viewtopic.php?f= ... 589#p86589
x-asd pisze:Dodałem (po lewej pod FB) cztery ostatnio dodane podstrony. Równocześnie wprowadziłem pewien mechanizm - dopóki podstrona nie zostanie zmoderowana nie wyświetli się: ani na liście, ani w polecamy, ani w wyszukiwarce... itp.
Wydaje mi się, że to bardzo przydatny mechanizm :)

Teraz planuję wprowadzenie formularza do edycji danych na podstronach - tak by każdy mógł zmienić podane tam dane.
Równocześnie pytam po raz kolejny: czy tak ma się odbywać edycja danych? Czy też wolicie MODeratora podstron, który będzie edytował te dane?
A może i jedno i drugie? (bo jest i taka potrzeba).

I z tym wiąże się drugie pytanie, które napiszę poniżej...

Wydaje mi się, że chyba po raz pierwszy udało nam się osiągnąć to, co zawsze było w sferach moich marzeń - po raz pierwszy zauważyłem, że lepiej odwiedzać stronę główną serwisu niż stronę główną Forum... (a może tylko ja tak mam?).
A dlaczego? Ponieważ dodajecie bardzo dużo podstron i newsów! Jesteście aktywni! A strona po prostu "żyje" !
A właśnie to jest gwarancją sukcesu! Teraz to WY tworzycie ten serwis!!
Ale rozkręcimy to jeszcze bardziej! - jestem pełen zapału i chętny do wprowadzania kolejnych zmian (czyt. programowania).
Zgłaszajcie więc śmiało swoje pomysły na udoskonalanie serwisu - nawet jeśli wydaje się Wam, że to pomysły rodem z gatunku Sci-Fi.

W naszym serwisie nie ma podziałów i każdy może coś dać od siebie ale muszę trochę racji przyznać peciaq - chciałbym delikatnie podzielić role, tak, by Wasz zapał nie ostygł a potencjalnym, nowym userom łatwiej było się odnaleźć (i pytać właściwe osoby)?
Może więc ustalimy kto czym może zająć się na co dzień a kto okazjonalnie?

Kto jest MODeratorem Forum, kto MODeratorem podstron, kto zajmuje się FB a kto zajmie się newsami czy dodawaniem podstron?
Jeszcze raz podkreślę: nie chodzi o budowanie hierarchii - każdy może dodać newsa czy podstronę itp. ale dobrze by było ustalić, do kogo zwracać się w konkretnym przypadku.
Jeśli więc ktoś miałby na tyle siły by np. trzy razy w tyg dodać newsa to moim zdaniem mógłby być odpowiedzialny za ten dział (plus go moderować).
A dodanie odpowiednich rang (graficznie stonowanych) ułatwiło by zwracanie się do odpowiednich osób w przypadku zaistnienia konkretnego problemu.

Ja mogę zająć się stroną techniczną serwisu,
MODeratorzy Forum to: jc-k, sindar, peciaq, Bostonq
Administrator FB: jc-k

Potrzebni będą: Moderatorzy podstron (nawet jak dodamy funkcję edycji dla wszystkich), "News-meni (news-girls? :D ) czyli osoby, które mogły by zająć się Niusami oraz jak ktoś by był chętny to ADMINISTRATOR lub JUNIOR-ADMINISTRATOR serwisu.

Co o tym sądzicie?

Re: Uwagi dotyczące serwisu i forum.

: 17 stycznia 2014, 21:33
autor: sindar
Haha czulem, ze skoro Wayward Pines nie pojawilo sie na liscie, to musi to byc niewidzialna reka... ;)

Co do chetnych na edycje/moderowanie podstron - moge sie tym zajac, aczkolwiek forum w zakresie seriali tez bym calkiem nie porzucal.

Nie wiem czy dopuszczenie do edycji przez kazdego to do konca dobry pomysl - moze byc trudn nad tym zapanowac - zrszta kto ma w tym lepsze doswiadczenie niz x-asd ;)
Raczej bym dodal mozliwosc zglaszania zauwazonych bledow do moderatorow.

Re: Uwagi dotyczące serwisu i forum.

: 17 stycznia 2014, 21:41
autor: asd
No przecież trudno byśmy pozwolili każdemu od razu na modyfikacje w bazie danych!
Ja to widzę tak: Jakiś przycisk edytuj (przy każdych danych / całościowy* ), po wciśnięciu każdy ZAREJESTROWANY (by mu można bana jakby co... ;) ). Po wciśnięciu nowy formularz/pole typu input w okienku*
Dokonane zmiany wędrują na adres emailowy do moderatora podstron a ten zatwierdza lub je ignoruje.
____________
*do wyboru

Re: Uwagi dotyczące serwisu i forum.

: 17 stycznia 2014, 21:59
autor: joana
x-asd pisze: Administrator FB: jc-k
No, fajnie - tylko ja nie mam już funkcji moderatora na FB. :-p

Re: Uwagi dotyczące serwisu i forum.

: 17 stycznia 2014, 22:06
autor: Lubec
Też odkąd TU jestem nie pamiętam, by seriale dodawać w takim tempie, kiedyś zajmowali się tym tylko uploaderzy i tylko seriale, które dodawali, a teraz mamy tego bardzo dużo... i moim zdaniem to dobrze, bo jak pisał asd nasza baza seriali to skarb.
A do tego aktywność użytkowników bardzo wysoka - jak na dotychczasowe standardy.

Jak pisałem wcześniej, możliwość edytowania podstron dałbym osobom aktywnym na forum, jako mod czy inaczej wszystko jedno, byle nie był to pierwszy lepszy użytkownik, bez obrazy, ale na takie coś należałoby sobie zasłużyć, bo to dość odpowiedzialne zadanie.

Jeżeli trzy newsy na tydzień mają być standardem to mogę je dodawać, choć osobiście postawiłem sobie sobie za cel by co najmniej raz na dwa dni coś wrzucić, a nawet częściej w miarę możliwości. No bo napisanie kilku zdań to nie problem... gorzej ze znalezieniem ciekawego newsa :)
Dodaje też seriale do bazy w miarę możliwości jak czas pozwala, kilka razy już dodano to co chciałem sam dodać, ale to tylko dobrze świadczy o innych.
Oczywiście oprócz wrzucania nowych seriali, mógłbym zająć się pisaniem jakichś dłuższych tekstów, bo zawsze uważałem, że serwis zasługuje na coś na kształt publicystyki. Jak pisał Bostonq kiedyś na moim blogu, że warto było by to "przenieść na coś bardziej dostępnego", ale chciałbym by tym medium własnie był NASZ serwis.

Jeżeli o mnie chodzi to w miarę posiadanego czasu postaram się jak najwięcej udzielać.

Re: Uwagi dotyczące serwisu i forum.

: 18 stycznia 2014, 02:01
autor: joana
Niech ktoś mnie oświeci wreszcie, jak mam dodawać do bazy seriale, o których już się u nas pisało trochę, są założone osobne wątki w dziale "dodaj serial" - tyle, że było to robione bez zastosowania sławnych rubryczek. Próbowałam postępować tak:
- wprowadziłam nowy wątek z opisem serialu - z zastosowaniem rubryk,
- potem próbowałam scalić wątek już istniejący z tym nowo dodanym.
Efekt jest taki, że powstał jeden wątek, serial dodał się do bazy, ale komentarze w nim układają się wg dat, czyli post wprowadzający serial do bazy, figuruje na końcu.
Czy nie ma na to sposobu, żeby ten układ jakoś zmienić?

Co do podziału ról i obowiązków.
No właśnie, jak ja nie lubię zobowiązań. :D
Mogę napisać tak:
Dopóki sił mi starczy, dopóki inwencja nie polegnie, dopóki szara codzienność, która czas kradnie, mnie nie przywali i dopóki ktoś mnie nie wywali, albo się z kimś nie pokłócę ;) - to będę na forum.
Nie znam się na sprawach technicznych - trzeba mi je prostym językiem wyjaśniać, więc w tej kwestii inwencją i pomysłowością się nie wykażę.
Ale plotki (znaczy informacje) wrzucać będę, nowe seriale wynajdować się postaram, a jak czasu starczy - to też o oglądanych odcinkach coś tam skrobnę.
Z uporem maniaka będę dopominać się o nowe zagadki serialowe i oczywiście posłucham Waszych fascynacji muzycznych i może wreszcie przeczytam jakąś książkę, o której będę chciała cokolwiek w hyde parku, napisać.
Acha, sprzątanie, porządkowanie i układanie w odpowiednie rubryki mam przetrenowane, to może się, na forum, taka umiejętność przyda.
W sumie sprowadza się to do jednego - pragnę by trzymała mnie na forum CHĘĆ, a nie zobowiązanie. :)

Re: Uwagi dotyczące serwisu i forum.

: 18 stycznia 2014, 11:16
autor: sindar
x-asd - rozumiem, ze do edycji/zatwierdzania podstron nie da sie wykorzystac panelu moderatora (kolejka moderacji, akceptacja komntarzy/watkow itd.), gdyz jest to raczej funkcja zwiazana z forum i stad pomysl, by to chodzilo emailowo?
A propos pomyslow - pare dodalem na watku dotyczacym podstron.

Lubec - zawsze mozesz wystapic wprost do szefostwo o nadanie uprawnien moda ;)

jc-k - mam troche podobne dylematy czy scalac newsy z watkami seriali... Ostatnio Waynward Pines nie scalilem z newsem. gdyz unalem, ze news i komentarze na nim sa zamkniete. Moze newsy nalezaloby, po np. 6 miesiach, archiwowac jesli nie zostaly przeniesione do watku serialu?
Poza tym wydaje mi sie, ze jesli sa juz istniejace watki seriali (serial w bazie) - to newsy powinny byc dodawane tylko do tych watkow, gdyz robi sie zamieszanie i dyskusje o serialach prowadzone sa w kilku miejscach...

Re: Uwagi dotyczące serwisu i forum.

: 18 stycznia 2014, 20:41
autor: Bostonq
Nie do końca rozumiem z tymi newsami? To znaczy, że nie newsmen nie może dodać? :) Czy mam to Lubecowi wysyłać? Jeśli chodzi o edycję podstron, to ewidentnie logicznym rozwiązaniem przy tej ilości wydaje się, żebyśmy wszyscy, chętni, piszący mieli takie możliwości. Plus ewentualnie ktoś, kto dojdzie, będzie chciał to robić. Jedna osoba tego nie ogarnie, bo to zbyt duża ilość pozycji, możliwości znalezienia tam błędu. A tak, to każdy, w sprzyjającej chwili, będzie mógł coś tam poprawiać :) Nawet jeśli zaczniemy od ulubionych seriali, to mamy je często dość różne, więc będzie tego i tak sporo :)

Re: Uwagi dotyczące serwisu i forum.

: 18 stycznia 2014, 20:50
autor: joana
Można dodawać newsy, właśnie na próbę dodałam poster z Bates Motel.

Re: Bates Motel - Sezon 2 - Nowy poster

: 18 stycznia 2014, 23:30
autor: sindar
yhm, mysle, ze takie newsy powinny byc dodawane bezposrednio do watku serialu, bo robi sie balagan
1 sezon byl lepszy niz sie spodziewalem, wiec z checia obejrze tez 2.

Re: Bates Motel - Sezon 2 - Nowy poster

: 18 stycznia 2014, 23:35
autor: Bostonq
Też się nad tym zastanawiałem, bo to już któryś, model ten zapoczątkował sam asd, news, który mógłby być kolejnym wpisem w temacie serialowym. Pytanie więc, czy robić tak, jak tutaj, czy też tak, jak kiedyś - wrzucać to w wątek serialu?

Re: Bates Motel - Sezon 2 - Nowy poster

: 18 stycznia 2014, 23:35
autor: joana
sindar, to była próba, czy porządkowy mod może dodawać newsy, bo asd coś pozmieniał. :)