Strona 3 z 8

: 28 listopada 2009, 20:53
autor: Yugi_2142
Grałem kiedyś w pierwsze OP, zgadzam się że była to jedna z najlepszych gier gatunku, co jednak nie oznacza że była bez wad. Zazwyczaj nie zwracało się na nie większej uwagi bo gra jako symulator pola walki była pod wieloma względami przełomowa. Jakiś czas temu zobaczyłem markecie Armed Assault reklamowaną jako kontynuację OP, długo się nie zastanawiając kupiłem ją ale po jakiś dwóch godz. gry musiałem powiedzieć klasyczne: I'm too old for that... stuff! W nowe Operation Flashpoint: Dragon Rising jeszcze nie grałem i chyba już nie zagram, filmiki wyglądają fajnie ale AA mnie zniechęciło, dość mam gier z cyklu "strzelanie do pixeli" :-]

: 13 grudnia 2009, 22:05
autor: Yugi_2142
Kilka dni temu udało mi się przetestować wspomniany wcześniej mod do gry Nexus. Miałem wobec niego spore oczekiwania i częściowo zostały one spełnione. Przede wszystkim mod bardzo precyzyjnie odtwarza motywy pokazywane w serii Stargate. Dotyczy to tak modeli statków jak i mechaniki starć. Sprawia to że Stargate - The War Bagins dostarcza świetnej rozrywki fanowi serii pozwalając na reżyserowanie własnych kosmicznych bitew które wyglądają prawie jak te pokazywane w Stargate SG:1 i SGA. Do dyspozycji gracza oddane są prawie wszystkie statki jakie kiedykolwiek pojawiły się w serialach, nic nie stoi wiec na przeszkodzie w zorganizowaniu wielkiej bitwy pomiędzy Goa'uldami a Wraith (no może poza mocą posiadanego komputera :-]). Stargate TWB nie jest niestety grą bez wad. Fakt że bardzo wiernie odtworzono układ sił z serialu sprawia że walki kończą się raczej szybko i nie zostaje w nich wiele miejsca na taktyczne manewry. Ponadto system sterowania jest niedoskonały a hive ship ma niekompletne tekstury. Być może zostanie to poprawione w kolejnych wersjach moda gdyż ten dostępny obecnie to ciągle wersja beta. Ogólnie zabawa ze Stargate TWB jest niezła ale szybko się kończy, po jakiejś godzinie gry nie ma co więcej robić... Tym niemniej, możliwość ustalenia co jest mocniejsze hatak czy hive ship - bezcenna :D

Demigod to dość nowa gra studia Gas Powered Games, której demo mam na HDD już jakiś czas ale dopiero niedawno sobie o tym przypomniałem. Demigod z pozoru banalny, okazał się być bardzo dobrą produkcją. Gra jest czymś pomiędzy RTSem a hack&slashem, który gra się praktycznie tylko w internecie przeciwko innym graczom. Gra polega na kierowaniu bohaterem będącym czymś podobnym do starożytnych greckich bogów. W grze jest ich dziewięciu, każdy z nich ma swoje mocne i słabe strony, przykładowo Regulus jest świetny w walce dystansowej a słaby z bliska, a Rook to bardzo powolna chodząca forteca. Celem gry jest zazwyczaj zniszczenie wrogiej twierdzy bronionej przez innych bohaterów, wieże i hordy pomniejszych stworów które nieustannie atakują stroną przeciwną. Jak już pisałem wszystko to wygląda banalnie na pierwszy rzut oka ale ma w sobie to uzależniające "coś" co przyniosło taki sukces np. serii Diablo. Jeśli kogoś zainteresowałem, zachęcam do wypróbowania dema. Na poniższej grafice, jeden z demigodów, Rook...

Obrazek


: 04 lutego 2010, 12:24
autor: Yugi_2142
Nowy, naprawdę niezły tralier z BioShock 2, drugiej odsłony najstraszniejszego FPSa w jakiego kiedykolwiek grałem. Premiera już 9 lutego.


: 04 lutego 2010, 12:46
autor: fluid
ja obecnie katuje MASS EFFECT 2



jak nigdy nie podobaly mi sie RPG w ujeciu AD&D (Baldurs Gate....) gdyz od zawsze bylem fanem jRPG, tak przy tej grze wpadlem kompletnie.
Juz jakis czas zadna gra mnie tak nie wciagnela.

Kolejny tytul ktory polecam to MODERN WARFARE 2




I tu znowu sytuacja podobna - fanem FPS nigdy nie bylem a ten tytul tak mnie wciagal ze praktycznie za jednym zamachem go przeszedlem (weekend grania)
Rewelacyjna grafika, super fabula (polecam zaczac od czesci 1 gdyz czesc bohaterow pojawia sie w dwojce) oraz filmowe prowadzenie akcji


Tytul na ktory czekam i dla ktorego specjalnie ide w tym tygodniu kupic PS3 to HEAVY RAIN. Z tego co czytalem i widzialem ten tytul moze powalic na kolana i konkretnie zarzadzic w swiecie gier w 2010. To nie gra to film!!! I to thriller najwyzszych lotow!!!



od razu tez zakupilem sobie na te okolicznosc METAL GEAR SOLID 4, kolejny klasyk i seria tora daze wielkim szacunkiem i sentymentem




Kolejny tytul na ktory czekam to FINAL FANTASY 13, nastepna odslona serii ktora uwielbiam. Klasyka jRPG.



Konkretnie tez ostatnio namieszala BAYONETTA - Devil May Cry w wydaniu kobiecym i moim zdaniem duuuuzo ciekawszym niz produkcja Capcomu


: 04 lutego 2010, 18:20
autor: RazorX63
Bayonetta, lol.

Tytuły które warte są uwagi:

Marzec 2010:

All Points Bulletin
Battlefield Bad Company 2

I tyle.

: 04 lutego 2010, 23:57
autor: pawel80
Final Fantasy już widzę te kilkaset godzin spędzonych przy padzie :D :D

: 05 lutego 2010, 10:25
autor: Yugi_2142
fluid pisze:ja obecnie katuje MASS EFFECT 2
Widać teraz wszędzie reklamy tego, mnie jakoś takie futurystyczne RPG nie przekonuje.
fluid pisze:Kolejny tytul ktory polecam to MODERN WARFARE 2
Chciałem zagrać w jedynkę już jakiś czas temu ale jakoś nie udało mi się znaleźć czasu, może teraz spróbuję bo już kilka osób mi to polecało.
fluid pisze:METAL GEAR SOLID 4, kolejny klasyk i seria tora daze wielkim szacunkiem i sentymentem
Widziałem już kilka tralierów z tej gry i wygląda to naprawdę fajnie... jak się ma konsolę :)
fluid pisze:FINAL FANTASY
Dla mnie gra zagadka. Wydaje mi się że seria ta jest obecna na rynku gier komputerowych od zawsze i od zawsze też zbiera skrajne recenzje, ale na plus albo na minus. Ja w nią akurat nigdy nie miałem okazji zagrać i chyba już tak pozostanie.

: 05 lutego 2010, 11:40
autor: fluid
Widać teraz wszędzie reklamy tego, mnie jakoś takie futurystyczne RPG nie przekonuje.

to tak jak mnie
ja zagralem bo bylem ciekaw jak to wyglada i wpadlem
mozliwe ze w twoim przypadku bedzie podobnie :)

od zawsze też zbiera skrajne recenzje
chyba Ci sie pomylily serie :D
seria zawsze zbiera wysokie noty
Najbardziej prestozowy (i najstarszy, pierwszy numer 1986 rok) magazyn o grach w japonii - Famitsu ktory znany jest ze swojej surowosci przy ocenie gier (raptem 13 gier dostalo maksymalna note 40 punktow, w tym Final Fantasy XII)
Zasada w Famitsu jest taka ze aby gra otrzymala maksymalny wynik 4 recenzentow musi dac jej maksymalna ocene (10 punktow)

Tak wygladaly wszyskie oceny na przestrzeni lat jakie dostala u nich seria FF

Kod: Zaznacz cały

Final Fantasy I - 35

Final Fantasy II - 35

Final Fantasy III - 36

Final Fantasy IV - 36

Final Fantasy V - 34

Final Fantasy VI - 37

Final Fantasy VII - 38

Final Fantasy VIII - 37

Final Fantasy IX - 38

Final Fantasy X - 39

Final Fantasy XI - 38

Final Fantasy XII - 40

Final Fantasy XIII - 39
Jak widac 13 zebrala bardzo dobra ocene co moze byc znakiem ze gierka zarzadzi.
Jezeli nie grales w zadna z gier to polecam zagrac w 7 czesc (czesci nei sa powiazane ze soba w zaden sposob, kazda jest oddzielna historia)
Jezeli przymkniesz oko na archaiczna juz oprawe (gra miala premiere w 1997) to zapewniam cie ze jak nie system i mechanika gry (najlepszy system magii jaki byl do tej pory w serii FF oparty na materiach) to fabula MUSI cie porwac
Spedzilem przy tej czesci grubo ponad 200h wyciskajac co sie tylko dalo.
Nie ma co czeka, lap emulator PSX (jak masz problemy to tu masz wszystko przeze mnie opisane jak skonfigurowac - http://forum.programosy.pl/jak-skonfigu ... t9237.html )


W ramach ciekawostki ponizej lista gier ktore dostaly 40 punktow od Famitsu.
Jak na 24 lata istnienia pisma 13 gier to malo (wychodzi srednio 0,5 gry z maksymlna nota na rok :D :D )

Kod: Zaznacz cały

1.The Legend of Zelda: Ocarina of Time (1998, Nintendo, for Nintendo 64)
2.Soulcalibur (1999, Namco, for Dreamcast)
3.Vagrant Story (2000, Square Co., for PlayStation)
4.The Legend of Zelda: The Wind Waker (2003, Nintendo, for Nintendo GameCube)
5.Nintendogs (2005, Nintendo, for Nintendo DS)
6.Final Fantasy XII (2006, Square Enix, for PlayStation 2)
7.Super Smash Bros. Brawl (2008, Nintendo, for Wii)
8.Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (2008, Konami, for PlayStation 3)
9.428: Fūsa Sareta Shibuya de (2008, Sega, for Wii)
10.Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies (2009, Square Enix, for Nintendo DS)
11.Monster Hunter Tri (2009, Capcom, for Wii)12.
12.Bayonetta (2009, Platinum Games, for Xbox 360)
13.New Super Mario Bros. Wii (2009, Nintendo, for Wii)

: 06 lutego 2010, 19:35
autor: Yugi_2142
fluid pisze:Nie ma co czeka, lap emulator PSX
Dodam to sobie do listy "do zrobienia", mam obecnie magisterkę do napisania i powoli kończą mi się wymówki dlaczego ciągle tkwię w miejscu z pracą :-] Póki co pykam sobie w Modern Warfare część pierwsza. Wrażenia na razie umiarkowanie pozytywne, z tego co widzę MW to stuningowane Call of Duty ze wszystkimi jego zaletami i wadami. Wielkie brawa należą się twórcom za misję z AC 130! Widziałem niedawno filmik z prawdziwej misji tego samolotu w Afganistanie i muszę stwierdzić że symulacja zaoferowana przez MW wygląda niesamowicie realistycznie. Tak się powinno robić gry! :thumleft:

: 15 lutego 2010, 11:12
autor: fluid
Wczoraj pokatowalem na wszelkie mozliwe sposoby demko Heavy Rain
Powiem jedno - ta gra zabja
Dawno juz nei bylo tak nowatorskiej i swiezej gry.
Gra w kazdym mozliwym momencie odchodiz od utartych schematow, na sterowaniu zaczynajac a na prowadzeniu akcji konczac.
Demko za pierwszym razem trwa jakies 30-40 minut (chodzi sie wszedzie i probuje wszystkiego) za kolejnym mozna je lyknac w max 10-15 minut.
Demo skonczylem 3 razy i mozna powiedizec ze za kazdym robilem wszystko roche inaczej.
Juz w demie widac szeroki wachlarz mozliwosci wyboru moralnego (dziwka ktora przed chwila kazala nam wypierd*** zostaje zaatakowana przez swojego "klienta" - co zrobimy zalezy od nas, pomozemy jej czy moze zignorujemy skoro nie chciala nam pomoc? czy jak jej pomozemy to cos sie zmieni? ) inny przyklad - docieramy na miejsce zbrodni z kolejna ofiara, leje straszliwy deszcze, niewiele widac i ogolnie pogoda "barowa" - szukamy sladow dokladnie, czy rozmawiamy z prowadzacym akcje policjantem i zwijamy sie do domu? Co w ten sposob pominiemy? Jak to wplynie na dalsza fabule?

Sterowanie to osobna kwestia ktorej nalezy sie maly oskar.
Gra jest robiona z mysla o wszystkich (tak twierdza tworcy i glownie chca trafic do ludzi ktory nigdy wczesniej nie grali i to widac)
Dla osoby ktora gra od prawie 20 lat i ma juz wyrobione nawyki pierwsze 5 minut gry polegalo na trafianiu w sciane (zanim zorientowalem sie co i jak)
System jest intuicyjny tak jak to tylko jest mozliwe.
Przycisk R2 sluzy to chodzenia a lewy analog za ruchy glowa postaci.
Postac idzie w kierunku w ktorym ma zwrocona glowe (to chyba jasne bo sami tak sie poruszamy) osoby ktore nigdy nie graly zlapia to w kilka sekund (sprawdzone na mojej kobiecie ktora pada trzyma tylko wtedy kiedy go odklada gdziec kolo telewizora :D ) a reszta ktora ma wyrobione juz nawyki z grania w inne gry bedzie potrzebowala kilku minut zeby sie w tym odnalezc, jednak jak juz sie w to wejdzie to wszystko robi sie szalenie intuicyjnie.
Prawa galka analogowa odpowiada za cala interakcje z otoczeniem.
Wszystkie czynnosci sa wyswietlone na ekranie w postaci ikonek w poblizu miejsca ktorego one dotycza.
Kiedys aby np zalozyc postaci okulary wystarczylo nacisnac jeden przycisk, tutaj zeby zrobic to samo nalezy wychylic prawa galke maksymalnie w prawo (siegniecie prawa reka do kieszeni marynarki) a nastepnie zrobienie tymze analogiem polkola w kierunku przeciwnym do wskazowek zegara (zalozenie okularow na nos) zwolnienie hamulca recznego w samochodzie (prawy analog w dol) czy otwarcie drzwi (analog w lewo) sa szalenie intuicyjne i poglebiaja wrazenie integracji z postacia.
W demie mialem rowniez mozliwosc przetestowania jak ten system sprawuje sie podczas dynamicznych scen, kiedy to trzeba reagowac szybko (scena walki z "klientem")
Akcja wyglada jak w najlepszych filmach rodem z Hollywood, tlukace sie szyby, rozbity stol, tulipan w rece... a wszystko to w takt przyciskow ktore trzeba wcisnac w odpowiednim czasie, aby strzasnac z siebie przeciwnika trzeba szybko potrzasac padem w gore i w dol, czasem trzeba nacisnac dwa przyciski jedne po drugim nie puszczajac przy tym pierwszego.
Brzmi skomplikowanie? Moze troche ale w praniu jest banalne. Juz wyjasniam o co chodzi.
Naciskajac powiedzmy "kolko" blokujemy reke przeciwnika ktora chce zadac cios, do tego dociskamy "trojkat" i druga reka ladujemy mu hak w zoladek.
Jesli puscimy kolko zanim nacisniemy trojkat to opuscimy reke ktora blokowala cios i automatem dostaniemy w twarz. Jest to oczywiscte i naturalne bo w realu tez opuszczenie reki w takiej sytuacji skonczyloby sie solidnym gongiem w glowe.
Jest to swietna rewolucja znanego z roznych gier systemu QTE (quick time event) ktore to ograniczaly sie do klapania sekwencji przyciskow na pałe.
Tutaj opuszczenie jednej sekwencji nie konczy calego starcia tylko zmienia (znacznie badz nieznacznie w zaleznosci co opusciles) przebieg walki i w rezultacie albo wyjdziesz z niej zwyciesko z nieznacznymi obrazeniami albo dostaniesz solidny lomot. Nawet wstukanie bezblednie calej sekwencji nei uchroni cie przed kilkoma ciosami (jak w zyciu)

Jednym slowem - jak dla mnie sterowanie jest w 100% przemyslane, funkcjonalne, intuicyjne i bez bolu zaimplementowane tak ze niemalze staje sie integralna czescia gry.



Co do grafiki to nie bede sie rozpisywal (sa od tego filmiki na YT)
Powiem tylko ze tak dobrze zrobionych twarzy, z tak dokladna mimika to jeszcze w zadnej grze nei widzialem. Beczka piwa dla tworcow za to.


Jak dla mnie murowany kandydat od listy gra roku 2010.
Jak juz pisalem wczesniej specjalnei dla tej gry kupilem PS3 i nie sadze abym zalowal wydanych pieniedzy.
Do premiery jeszcze tylko 11 dni...

: 15 lutego 2010, 15:32
autor: najphil
Ehhh zazdroszczę ci fluid. Pierwszy raz w życiu żałuję że nie mam konsoli !!!

Hard Rain miała wyjść, kurka wodna, na PCeta !!!

Dwie poprzednie gry tego twórcy uważam za jedne z najlepszych w historii i mam oryginałki na półce.

Mówię tu o Nomad Soul - gra w której jako niezmiernie ważna postać występuje np. David Bowie.
oraz o oczywiście o Fahrenheit, grze którą przeszedłem trzy razy z czystą, perwersyjną przyjemnością hehe

Skąd tu pożyczyć PS3 ???

: 15 lutego 2010, 22:27
autor: Bostonq
O, i ja zazdroszczę :) Mam nadzieję, że jak już pograsz więcej, to też zdasz jakąś relację. O grze sporo czytałem, wydaje się spełnieniem moich marzeń o grze prawie że idealnej, no ale brak konsoli - przynajmniej na teraz - pozostawia to w sferze tychże marzeń :)

: 16 lutego 2010, 00:37
autor: najphil
To co Panie Bostonq, składamy się na PS3 hehe

: 16 lutego 2010, 00:48
autor: Bostonq
W sumie, to chyba nie jest tak do końca kwestia finansów, tylko przyzwyczajenia (co nie znaczy, że kwota potrzebna na zakup PS3 jest dla mnie błahostką). Z pecetem funkcjonuję od zawsze, gram, oglądam i pracuję na nim, konsole umknęły mi gdzieś przy pierwszych modelach Nintendo i tak jakoś zostało. Ale przyznaję, że gra, o której tutaj mowa, mocno mnie skłania do głębokich rozważań odnośnie zmiany przyzwyczajeń :) (Do tej pory nawet Silent Hill z pierwszego PS ukończyłem - nie raz, nie dwa - na pececie :) )

: 02 marca 2010, 12:45
autor: fluid
Skonczylem wczoraj calosc (na razie na 4 sposoby) i musze powiedziec ze daaawno sie tak dobrze nei bawilem.
Do samego konca nie bylo wiadomo kto jest zabojca z origami i do samego konca udalo sie to tworcom gry utrzymac w tajemnicy i nie przemycic za duzo w fabule.
Kiedy juz bomba zostala zrzucona i tozsamosc mordercy ujawniona zaliczylem taki opad szczeki ze jeszcze dlugo nie moglem sie pozbierac.
Pozniej kiedy zaczalem sie cofac pamiecia do poprzednich wydarzen pewne fakty (wtedy niestotne) zaczely nabierac nowego znaczenia i wlasnie to potwierdza potege tej pozycji.
Jak dla mnie czarny kon w zestawieniu na gre roku 2010 chociaz konkurencja tutaj bedzie spora (gran turismo 5, nowy splinter cell,
ff 13...)
Jednym slowem - must have must play dla wszystkich posiadaczy ps3

Howgh

: 02 marca 2010, 13:42
autor: spiderpp
Nie jest jakimś maniakiem gier, ale Heavy Rain jest pierwszą grą, która sprawia, ze żałuję, ze nie posiadam PS3.

Zazdroszczę ci fluid :P

: 02 marca 2010, 15:34
autor: fluid
spiderpp pisze:Nie jest jakimś maniakiem gier, ale Heavy Rain jest pierwszą grą, która sprawia, ze żałuję, ze nie posiadam PS3.

Zazdroszczę ci fluid :P

wpadnij do mnie to dam ci pograc :D :D

: 02 marca 2010, 17:53
autor: RazorX63
Ue tam. Będzie All Points Bulletin, Battlefield Bad Company 2 już jest.

Do tego dodajmy takie tytuły jak NFS:Shift, no i już mamy ładną kolekcję gier do przejścia. Jakby nie mówić, jest jeszcze Left 4 Dead 2 > Alien vs. Predator, Crysis, GTA IV... Wiele innych.

Jedyne czego zazdrościć PSom, to Gran Turismo 5. Grafika, może być lepsza nawet na dość dobrych PCtach. Wystarczy podłączyć stację pod telewizor kablem HDMI - i wuala.

: 02 marca 2010, 19:04
autor: Helventis
PS3 ma kilka dobrych gier na wyłączność i myślę że w moim przypadku rozważę jeszcze kupno tej konsoli może w okolicach wakacji. Szczególnie jak na PS3 są takie perełki jak MAG, Heavy Rain + kilka innych klimatycznych gierek wyszło lub ma się pojawić za jakiś czas. Narazie zadowalam się pogrywaniem co jakiś czas u kumpla w niektóre z nowości, ale takiego Heavy Rain u kogoś nie ruszę bo nie chcę sobie zepsuć przyjemności grania :D
Prawda, że wiele gier z PS3/X360 jest też dostępna na kompie ale przeważnie są to słabej jakości konwersje. Właściciele PC mogą obejść się smakiem przy takich grach jak Uncharted 1/2 , UFC , MAG czy najnowszy God of War. A ostatnio mówi się że także mający się pojawić Alan Wake czy Dead Space 2 mogą pozostać jedynie tytułami konsolowymi a gry zapowiadają się naprawdę konkretnie (pewnie kilka exclusivów pominąłem ale i tak jest tego troche).

Świetną konsolową grą jest też Blazblue CT i CS. I fajnie że ma być konwersja PC części 1 czyli Calamity Trigger. Bo niby jest mozliwość pogrania na komputerze w BlazBlue Continuum Shift ale jako że jest to jedynie konwersja z PCtopodobnych automatów to niestety nie ma w niej trybu Practise ani sieciowego multi więc nie jest to gra idealna. Niedługo ma się pojawić porządnie zrobiona konwersja 1 czesci ze wszystkimi smaczkami.
Liczę na to że ta gra ruszy sprawę bijatyk na komputer. Bo Street Fighter4 z zeszłego roku po przetestowaniu gry zarówno na komputerze jak i X360 ssał konkretnie :/ , całe wogóle "uniwersum" SF mi nie pasuje więc to może przez to troche :P ale brak mi na kompie jakiejś porządnej nawalanki.

: 02 marca 2010, 19:30
autor: RazorX63
Konsole są od tego, by być konsolami. Komputery służą do bardziej wyrafinowanych gier ze stajni Dice, EA, Rockstar, Realtime Worlds.

Gdyby Tekken wyszedł na PC, prawdopodobnie nie byłby legendą. Bo gdzie klawą kombosy by kto tłukł...
Jako PCManiak, szczerze nie kojarzę 95% tytułów jakie znalazły się w twym poście ;d